دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس

لنا زلینی؛ مجید یوسفی بهزادی؛ لیلا شوبیری

دوره 4، شماره 7 ، شهریور 1402، ، صفحه 207-225

https://doi.org/10.22054/rlf.2023.72630.1158

چکیده
  در این مقاله، هدف ما مطالعه آیین خود شناسی موریس بارس ( 1923-1862) است تا بتوانیم مضامین " هویت یابی" و خودکاوی" را بعنوان معیاری مناسب جهت تشخیص من واقعی از من غیر واقعی مورد بررسی قرار دهیم. به بیان دیگر، سه گانه ی نویسنده فرانسوی ( زیر نظر اغیار، انسان آزاده و باغ برنیس) پایه گذار مطالعه ی نمادین است و شخصیت هایی همچون فیلیپ، سیمون و برنیس ...  بیشتر

مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه

لیلا شوبیری؛ سینا یارپرور؛ بهنام محرم زاده

دوره 3، شماره 6 ، اسفند 1401، ، صفحه 125-164

https://doi.org/10.22054/rlf.2023.72591.1157

چکیده
  امروزه عوامل زیادی مثل فضای مجازی و یا بحران های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره، همکاری و تعامل را پیچیده‌تر و گسترده‌تر کرده است. همانطور که می‌دانیم زبان یک پدیده اجتماعی است بنابراین رابطه بین یادگیری یک زبان خارجه و فاکتورهای اجتماعی از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند. در این مطالعه، مسئله اصلی ما این است که چگونه معلمان می‌توانند ...  بیشتر

کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته

لیلا شوبیری؛ عبدالرضا خاکباش

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400

https://doi.org/10.22054/rlf.2021.63125.1125

چکیده
  در متدهای آموزشی قبل از رویکرد کنشی، به ویژه در رویکرد ارتباطی، تنها چهار مهارت وجود داشت: درک شفاهی/نوشتاری و تولید شفاهی/نوشتاری. از زمان روی کار آمدن رویکرد کنشی و خصوصاً پس از نگارش کتاب چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها (CECRL) در سال 2001، توانش تولید شفاهی به دو بخش تقسیم شد: تولید شفاهی «تعاملی» و تولید شفاهی «پیوسته». ...  بیشتر