دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز

رکسانا غلام زاده علم؛ محسن آسیب پور

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400

https://doi.org/10.22054/rlf.2022.63001.1123

چکیده
  این مطالعه به دنبال بررسی تأثیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر رابطه بین هوش چندگانه و یادگیری زبان فرانسه است. در اینجا برآنیم تا نشان دهیم چگونه هوش هیجانی با مدیریت احساسات و انگیزه فراگیران، بر روند یادگیری زبان فرانسه تأثیر می گذارد. با تکیه بر مدل هوش چندگانه گاردنر (1997) و همچنین نظریه گولمن (2000) در مورد هوش هیجانی، این فرضیه را مطرح ...  بیشتر