نادیا رجدال؛ عمر عمودن
چکیده
این مقاله آموزش/یادگیری زبان فرانسه به غیرفرانسه زبانان بهمثابهی مهارت و بخشی از یک منطق اقدامی است. با توجه به فقدان یک روش تدریس مشخص در اتحادیهی اروپا برای زبانها (CEFR)، باید تأکید کنیم مهارت برقراری ارتباط کلامی وابسته به تسلط سبکهای گفتمان است، زیرا ارتباط افراد جامعه از طریق انواع متن صورت میگیرد. در این پژوهش، ...
بیشتر
این مقاله آموزش/یادگیری زبان فرانسه به غیرفرانسه زبانان بهمثابهی مهارت و بخشی از یک منطق اقدامی است. با توجه به فقدان یک روش تدریس مشخص در اتحادیهی اروپا برای زبانها (CEFR)، باید تأکید کنیم مهارت برقراری ارتباط کلامی وابسته به تسلط سبکهای گفتمان است، زیرا ارتباط افراد جامعه از طریق انواع متن صورت میگیرد. در این پژوهش، نخست نشان دادهایم که چگونه ژانرهای گفتمان میتوانند بهعنوان راهنمای عملی در کلاس فرانسه زبان خارجی بهکار گرفته شوند و سپس دربارهی چگونگی انتقال ژانرهای گفتمان به کلاس زبان بهبحث پرداختهایم. سرانجام ،توصیههایی دربارهی آموزش گزارش ارائه شده است.