%0 Journal Article %T هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز %J زبان پژوهی فرانسه %I گروه مترجمی فرانسه دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2676-6450 %A غلام زاده علم, رکسانا %A آسیب پور, محسن %D 2022 %\ 02/20/2022 %V 2 %N 4 %P - %! هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز %K یادگیری زبان فرانسه %K تاثیر تعدیل گر %K هوش هیجانی %K هوش چندگانه %K PLS %R 10.22054/rlf.2022.63001.1123 %X این مطالعه به دنبال بررسی تأثیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر رابطه بین هوش چندگانه و یادگیری زبان فرانسه است. در اینجا برآنیم تا نشان دهیم چگونه هوش هیجانی با مدیریت احساسات و انگیزه فراگیران، بر روند یادگیری زبان فرانسه تأثیر می گذارد. با تکیه بر مدل هوش چندگانه گاردنر (1997) و همچنین نظریه گولمن (2000) در مورد هوش هیجانی، این فرضیه را مطرح کردیم که هوش هیجانی می‌تواند رابطه بین مؤلفه‌های هوش چندگانه و یادگیری زبان فرانسه را تعدیل کند. این مطالعه از نظر هدف توصیفی و به لحاظ جمع‌آوری داده‌ها پیمایشی است. جامعه آماری شامل دانشجویان زبان فرانسه دانشگاه تبریز است. نتایج نشان می‌دهد که هوش هیجانی اثر تعدیل کننده ای بر رابطه بین هوش چندگانه و یادگیری زبان فرانسه دارد. در ادامه، هوش های درون فردی، بصری-فضایی و موسیقیایی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر یادگیری زبان فرانسه نزد دانشجویان ایرانی داشتند. %U https://rlf.atu.ac.ir/article_13965_fece4744cfd2c475d043dec6189198f1.pdf