آ
-
آخرین تابستان خرد
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
آسیب
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
آفرینش
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
آنتونن آرتو
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
ا
-
اِتکین
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
ادبیات فرانسه
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
ازدواج
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
اساطیر
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
استراتژی
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
استراتژیهای یادگیری فراشناختی
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
اسطوره
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
اشیاء
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ایماگولوژی
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
انواع گفتمان
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
ب
-
بازآفرینش
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
باطنیگرایی
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
پ
-
پایان
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
پاراتوپی
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
پذیرش ادبی
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
پیر لوتی
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
ت
-
تاثیر تعدیل گر
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تاریخ باستان
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
تبعید
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
ترجمه
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ترجمه بینانشانهای
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
ترجمهی دیداری-شنیداری
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
ترجمۀ ماشینی
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تعامل
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
تعدد راویان
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تعدد زوایای دید
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تفسیر
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
تکثر زبانی
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
توانش زبانی
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
توصیف
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
توصیههای آموزشی
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
تولید شفاهی پیوسته
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
چ
-
چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبانها
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
چشم انداز کنش
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
چند -وجهی
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
ح
-
حقیقت
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
حکایت
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
حلاج
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
حماقت
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
خ
-
خشونت
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
د
-
داروغهها
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
دیجیتالیشدن
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
در حالیکه
نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
دیگر گرایی
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
دین
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
ر
-
راهکارهای نگارش زیرنویس
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
رسانهها
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
رمان
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ریمون فدرمن
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
رنج
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
رنه گنون
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
روایت
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
رویکرد کنشی
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
ز
-
زمان پریشی
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
س
-
سبک
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
سرگردانی
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
سعدی
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
سفر
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
سورفیکسیون (فراتخیل)
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
ص
-
صادق هدایت
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
ض
-
ضمایر فاعلی
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
ط
-
طاهار بن جلون
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
طول زمان- موضع یابی زمانی- همزمانی- زمان دستوری
نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]
ع
-
عرفان
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
عرفان
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
عطار
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
ف
-
فساد
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
فضا
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
فیکسیون
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
فلوبر
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
ق
-
قرون وسطی
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
ک
-
کنو
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
گ
-
گرال
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
گزارش
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
گفتار
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
گفته پردازی
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
م
-
مادام کریسانتم
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
مترجم آنلاین گوگل
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
مصادرهشده
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
مکان
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
من/تو
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
ن
-
نشانهشناسی احساسات
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
نقیضه
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
ه
-
هرکول
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
هکتور
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
هماییس
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
هویت
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
هوش چندگانه
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
هوش هیجانی
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
هون اوگرن
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
ی
-
یادگیری زبان فرانسه
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]