دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه

آ

  • آخرین تابستان خرد نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • آسیب رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • آفرینش پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • آنتونن آرتو انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

ا

  • اِتکین ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • ادبیات فرانسه اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • ازدواج ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • اساطیر اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • استراتژی شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • استراتژی‌های یادگیری فراشناختی کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • اسطوره انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • اشیاء توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ایماگولوژی ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • انواع گفتمان به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

ب

  • بازآفرینش ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • باطنی‌گرایی انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

پ

  • پایان شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • پاراتوپی پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • پذیرش ادبی تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • پیر لوتی ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

ت

  • تاثیر تعدیل گر هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تاریخ باستان اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • تبعید پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • ترجمه ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ترجمه بینانشانه‌ای ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • ترجمه‌ی دیداری-شنیداری ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • ترجمۀ ماشینی بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تعامل شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • تعدد راویان بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تعدد زوایای دید بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تفسیر ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • تکثر زبانی ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • توانش زبانی کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • توصیف توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • توصیه‌های آموزشی به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • تولید شفاهی پیوسته کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

ج

  • جاعوط نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • جنگ رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

چ

  • چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • چشم انداز کنش به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • چند -وجهی ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

ح

  • حقیقت سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • حکایت تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • حلاج بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • حماقت کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

خ

  • خشونت نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

د

  • داروغه‌ها نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • دیجیتالی‌شدن ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • در حالیکه نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • دیگر گرایی تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • دین اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

ر

  • راهکارهای نگارش زیرنویس ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • رسانه‌ها ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • رمان ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ریمون فدرمن سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • رنج رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • رنه گنون انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • روایت رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • رویکرد کنشی کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

ز

  • زمان پریشی بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

ژ

  • ژاپن ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • ژید تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ژرار ژنت بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

س

  • سبک کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • سرگردانی پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • سعدی تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • سفر پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • سورفیکسیون (فراتخیل) سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

ش

  • شخصیت توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • شروع شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

ص

  • صادق هدایت بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

ض

  • ضمایر فاعلی بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

ط

ع

  • عرفان ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • عرفان بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • عطار ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

ف

  • فساد شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • فضا پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • فیکسیون سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • فلوبر کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

ق

  • قرون وسطی اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

ک

  • کنو توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

گ

  • گرال انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • گزارش به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • گفتار کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • گفته پردازی بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

م

  • مادام کریسانتم ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • مترجم آنلاین گوگل بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • مصادره‌شده نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • مکان پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • من/تو بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

ن

  • نشانه‌شناسی احساسات رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • نقیضه توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

و

  • واقعیت سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • واقع‌گرا توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

ه

  • هرکول اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • هکتور اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • هماییس کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • هویت پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • هوش چندگانه هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • هوش هیجانی هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • هون اوگرن اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

ی

  • یادگیری زبان فرانسه هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

login