Elaheh Bordbar؛ Allah Shokr Assadollahi؛ Mahdi AFKHAMI NIA؛ Vahid Nejad Mohammad
چکیده
بیشتر اختلالات روانی ریشه در محیط اجتماعی و خانوادگی دوران کودکی دارند. به عقیده کارن هورنای، روانشناس نئوفرویدی، کودکی که از عشق، امنیت و محبت محروم باشد، در بزرگسالی به اضطرابی دچار میشود که مانع از شکوفایی و رشد فردی او میگردد. او برای غلبه بر این اضطراب، یکی از سه تیپ شخصیتی پرخاشگر، مهرطلب و انزواطلب را برمیگزیند. چنین ...
بیشتر
بیشتر اختلالات روانی ریشه در محیط اجتماعی و خانوادگی دوران کودکی دارند. به عقیده کارن هورنای، روانشناس نئوفرویدی، کودکی که از عشق، امنیت و محبت محروم باشد، در بزرگسالی به اضطرابی دچار میشود که مانع از شکوفایی و رشد فردی او میگردد. او برای غلبه بر این اضطراب، یکی از سه تیپ شخصیتی پرخاشگر، مهرطلب و انزواطلب را برمیگزیند. چنین افرادی اغلب برای یافتن آرامش و صلح درونی به دنیایی خیالی که خود ساختهاند، پناه میبرند؛ اما این امر خود نیز سبب ایجاد مشکلات روانی دیگری میشود. در این مقاله با تکیه بر نظریات کارن هورنای، نوع تیپ شخصیتی آقای رویا را که یکی از شخصیتهای کتابی با همین نام از روبر پنژه است، تحلیل کرده و به ارائه مثالهایی از کتاب میپردازیم که ابعاد روانشناختی این شخصیت را آشکار میکنند. به این ترتیب میتوانیم به درک بهتری از غنای روانشناختی رمان نو برسیم؛ موضوعی که همواره در مورد این جریان ادبی مورد بحث بودهاست.
مهدی افخمی نیا؛ وحیده نصیرزاده
چکیده
خلاصهاز لحاظ تاریخی، آشنایی و دانستن دستور زبان نقشی اساسی در زمینه آموزش/یادگیری زبان های خارجی به خود اختصاص داده است. در واقع تسلط بر گرامر یک زبان خارجی کاملاً ضروری است تا فرد بتواند به درستی به این زبان بخواند، صحبت کند، بنویسد و صحبت های دیگران را بفهمد. البته عوامل زندگی نامه ای، موقعیتی، عاطفی و شخصی زیادی در این فرآیند دخیل ...
بیشتر
خلاصهاز لحاظ تاریخی، آشنایی و دانستن دستور زبان نقشی اساسی در زمینه آموزش/یادگیری زبان های خارجی به خود اختصاص داده است. در واقع تسلط بر گرامر یک زبان خارجی کاملاً ضروری است تا فرد بتواند به درستی به این زبان بخواند، صحبت کند، بنویسد و صحبت های دیگران را بفهمد. البته عوامل زندگی نامه ای، موقعیتی، عاطفی و شخصی زیادی در این فرآیند دخیل هستند که در این مقاله به بخشی از آنها اشاره شده است. هدف اصلی ما در این این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری دستور زبان در بین دانشجویان زبان و ادبیات فرانسه در سال سوم دوره لیسانس دانشگاه تبریز است. به همین جهت، برای انجام این کار، پرسشنامه ای حاوی سؤالات مرتبط را آماده و قیل از ارائه به دانشجویان برای رفع ابهام فهم سوالات، واژگان تخصصی مورداستفاده در آن راتوضیح دادیم. سوالات شامل اظهار نظر های دانشجویان در خصوص نقش و تاثیر زبانهای آموخته شده قبلی زبانآموزان، عوامل محیطی، متغیرهای عاطفی و راهبردهای یادگیری شناختی، فراشناختی و اجتماعی-عاطفی بر فراگیری دستور زبان فرانسه است.