دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکترا، گروه تحقیقاتی LAILEMM ، دانشگاه بجایا، الجزایر

2 دانشیار، گروه تحقیقاتی LAILEMM ، دانشگاه بجایا، الجزایر

چکیده

این مقاله آموزش/یادگیری زبان فرانسه به غیرفرانسه زبانان به‌مثابه‌ی  مهارت و بخشی از یک منطق اقدامی است. با توجه به فقدان یک روش تدریس مشخص در اتحادیه‌‌ی اروپا برای زبان‌ها (CEFR)، باید تأکید کنیم مهارت برقراری ارتباط کلامی وابسته به تسلط سبک‌های گفتمان است، زیرا ارتباط افراد جامعه از طریق انواع متن صورت می‌گیرد. در این پژوهش، نخست نشان داده‌ایم که چگونه ژانرهای گفتمان می‌توانند به‌عنوان راهنمای عملی در کلاس فرانسه زبان خارجی به‌کار گرفته شوند و سپس درباره‌ی چگونگی انتقال ژانرهای گفتمان به کلاس زبان به‌بحث پرداخته‌ایم. سرانجام ،توصیه‌هایی درباره‌ی آموزش گزارش ارائه شده است.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Towards a generic actional approach in the FFL classroom: the case of the report

چکیده [English]

This contribution relates to the teaching/learning of French as a foreign language (FFL) defined in terms of "skills" and part of an action logic. The absence of a particular teaching methodology in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) lets us emphasize that the competence to communicate in language is inherent in the mastery of genres of discourse. We will first demonstrate how the genres of discourse can serve as practical guidance for the implementation of the action perspective in the FFL class and then discuss how to transpose the genres of discourse into the language class. Finally, we will offer a didactic sequence on the genre of reporting.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Action perspective
  • Types of discourse
  • Report
  • Didactic model
  • Didactic sequence