دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

دانشجوی دکترا، دانشگاه بیلدا ۲، الجزایر

چکیده

در این مقاله، ما بر بازنمایی‌های که معلمان با ادغام زبان مرجع  انجام می‌دهند و تأثیر آن بر مهارت‌های نوشتاری دانش‌آموزان تمرکز می کنیم و نخست این پرسش را مطرح می‌کنیم: تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر مهارت نوشتن دانش‌آموزان چیست؟ برای پاسخ به این پرسش، ما یک راهنمای نوشتن را برای دو کلاس با شیوه‌های مختلف زبانی- یک زبانه و چندزبانه – در نظر می‌گیریم که معلمان این کلاس‌ها بازنمایی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از زبان مرجع باعث بهبود تولیدات نوشتاری زبان آموزان می‌شود و استفاده از زبان مرجع بدین روش که معلم از زبان مرجع به زبان فرانسوی می رود تا انواع خاصی از عبارات را توضیح دهد به درک بیشتر فراگیران یاری می‌رساند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

The Challenge of the Sociodidactics of Plurilingualism: the Impact of Representations and the Reference Language on the Writing Performance of Learners

چکیده [English]

The present paper focuses on the representations which teachers generate in the integration of the reference language (RL) and its impact on students' writing skills. We started from the following question : what is the impact of the representations and RL on the editorial competence of the students? To answer this question, we implement a written production directive addressed to two classes of different linguistic practices - monolingual and multilingual - whose teachers make different representations. The final results show that the use of the referential language improves learners written productions.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Representations
  • Referential Language
  • Didactics of multilingualism
  • Written production
  • Sociodidactics