نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
ندارم
چکیده
یادگیری واژگان بخش مهمی از فرآیند یادگیری زبان فرانسه است، زیرا می توان از یادگیری واژگان به عنوان ساز و کاری نام برد که به انتقال دانش زبانی کمک می کند. و کسانی که با این موضوع آشنا هستند، به گونه ای بهتر و با دقت بیشتر می توانند افکار خود را بیان کرده و متون نوشته شده توسط آنها معنای کامل تری خواهد داشت. در طی سالها نحوه آموزش واژگان موضوعی مورد بحث در میان افراد مرتبط با امر آموزش زبان بوده است و بسیاری از آموزگارها هنوز در مورد بهترین شیوه ها در رابطه با آموزش واژگان به اتفاق نظر نرسیده اند. این مقاله به گونه ای مختصر به اهمیت واژگان در یادگیری زبان فرانسه پرداخته و در این راستا برخی از روش هایی را که آموزگارهای زبان فرانسه هنگام آموزش از آنها استفاده می کنند، توضیح می دهد. سعی بر این است تا در این کار تحقیقاتی با استفاده از روش های مختلفی که آموزگارهای زبان فرانسه هنگام تدریس به کار میبرند، روندها مرسوم در زمینه آموزش واژگان بررسی شود. نتایج حاصل از این کار تحقیقاتی مشخص کرد که آموزگارها قبل از ارائه معنا یا شکل باید به نوع واژگان، به همراه سطح و ویژگی های زبان آموزان توجه کنند. همچنین این نکته در نتایج مشخص گردید که آموزگارها می توانند به زبان آموزان خود راهبردهای یادگیری واژگان را با فرصت هایی برای مواجهه مکرر با کلمات ارائه دهند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The Significance Of Lexicon In French Learning And Instructing
چکیده [English]
THE SIGNIFICANCE OF LEXICON IN FRENCH LEARNING AND INSTRUCTING
Lexicon Literacy is a critical part of learning French because the lexicon is the language’s mechanism by which knowledge is communicated, and who is familiar with lexicon will be better able to express his or her thoughts more precisely, and their texts will have a more complete meaning. Over the years, lexicon tutoring has been a controversial issue among language education practitioners, and lots of them have not been convinced about the best methods for lexicon tutoring. This paper summarizes the significance of lexicon and describes some ways that French preceptors use. An attempt is made to review trends in the field of lexicon tutoring through various techniques used by French teachers. Before presenting the meaning or form of lexical items, teachers should notice the type of lexicon, as well as the level and characteristics of the students, and also the value of the techniques for the learners. They could further provide their students with lexicon learning strategies with opportunities to encounter lexicon repeatedly and in more than one context.
کلیدواژهها [English]
- French Preceptors
- Learning French
- Lexicon
- Tutoring
- Lexicon Literacy